Nově upravené výlohy od počátku června poutají pozornost lidí procházejících ulicí 28. října v centru Nového Jičína. Jedná se o součást projektu „Atraktivní Nový Jičín”, jehož cílem je vytěsnit z veřejného prostoru vizuální smog, kultivovat prázdné výlohy, vzdělávat podnikatele i studenty v jejich aranžování a informovat o zajímavých podnikatelských aktivitách.
Výlohy jsou rozčleněny do tematických celků, představujících město a jeho Návštěvnické centrum, výstavu o historii prodeje v Novém Jičíně s názvem „Umění prodeje“ a současné podnikatele. Na aranžování výkladů s městem spolupracovaly Muzeum Novojičínska, střední škola EDUCA a společnosti TONAK, FILM21 a EDUREVOLTA. Posledně jmenovaná se také s městským architektem podílela na vzniku projektu a související dokumentace.
Město při své prezentaci vsadilo na historické osobnosti – generála Laudona a kloboučnického mistra Prokopa. Upozorňuje i na prohlídky z věže kostela Nanebevzetí Panny Marie, které připravuje na příští rok. „Naším cílem je nejen ukázat krásu a bohatou historii našeho města, ale také inspirovat občany i návštěvníky, aby se o ně více zajímali a pečovali o jeho vzhled,“ uvedl místostarosta Ondřej Syrovátka.
Příprava výstavy „Umění prodeje“ nabídla studentům střední školy EDUCA jedinečnou možnost pracovat na celistvém projektu. Studenti se zapojili do tvorby konceptu designu výlohy a autorka vítězného návrhu – studentka Ester Kudličková – pak měla možnost podílet se na přípravě grafických a tištěných podkladů.„Tento projekt je pro naše studenty skvělou příležitostí, jak si prakticky vyzkoušet práci na projektu s dopadem na kultivovanou podobu veřejného prostoru,“ uvádí pedagožky střední školy EDUCA Veronika Drastíková a Dagmar Gregorová.
Část výloh poskytuje prostor místním podnikatelům, kteří zde mohou atraktivní formou prezentovat své výrobky a služby. Živnostníci tak mají skvělou příležitost k vlastní propagaci a zároveň mohou přispět k estetizaci veřejného prostoru.
Projekt „Atraktivní Nový Jičín“ odráží snahu vedení radnice pečovat o historické a architektonické hodnoty města. K prioritám patří potlačení vizuálního smogu, jež významně ovlivní atraktivitu města a bude mít i ekonomický přínos. Přitom ho lze dosáhnout rychle, velmi účelně a s nízkými náklady. „Atraktivita města je pro nás klíčová. Snad projekt přispěje k lepšímu vnímání a využívání veřejného prostoru,“ věří realizátor projektu Petr Čaník.