Město nakoupilo 30 tisíc plastových kelímků, které se budou opakovaně používat na městských akcích. Chce tím předcházet vzniku odpadu a zároveň nabídnout nový originální suvenýr pro místní i pro turisty.
Vratné kelímky byly v našem městě poprvé použity na Pivobraní v roce 2017. Tehdy to však byly pouze jednorázově zapůjčené kelímky, které byly využity také v letech 2018 a 2019. „Když jsme si srovnali množství odpadu nasbíraného na náměstí po Pivobraní v letech 2016 a 2017, kdy byly vratné kelímky poprvé použity, ukázalo se, že kleslo téměř na polovinu. Protože se kelímky osvědčily i v následujících letech, rozhodli jsme se zakoupit vlastní,“ uvedl místostarosta Ondřej Syrovátka. „Grafický design navržený studiem PaPe symbolizuje krásy našeho města i pestrost jeho obyvatel. Zajímavostí je, že je celý vytvořen z ASCII znaků, tedy ze znaků používaných na počítači,“ doplnil Syrovátka.
Kelímky budou používány nejen u nejvýznamnějších kulturních akcí jako jsou Pivobraní nebo Slavnosti města, ale i na dalších vybraných akcích pořádaných městem Nový Jičín. „Na Pivobraní budou kelímky k dostání za zálohu 50 Kč u libovolného stánku, ať už s pivem nebo s občerstvením. Kelímky jsou cejchované na 0,3l a 0,5l. Všechny jsou vratné, pokud si je samozřejmě účastníci akce nebudou chtít ponechat na památku,“ popsala vedoucí Návštěvnického centra Radka Bobková.
Protože hlavním dějištěm velkých akcí bývá Masarykovo náměstí, nechali se autoři výtvarných návrhů inspirovat dominantami historického centra města: farním kostelem Nanebevzetí Panny Marie, mariánským sloupem a nádhernými budovami Staré pošty, Laudonova domu, radnice a Žerotínského zámku. Mezi nimi jsou lidé, a to místní i turisté, Najdete zde například maminku s dítětem, obchodníka, seniora, milence, policistu, cyklistu, baťůžkáře, muzikanta, zmrzlináře a další. „Lehce vtipným prvkem je skutečnost, že všichni mají na hlavě klobouk, protože ten prostě k Novému Jičínu patří. Věříme, že se nové kelímky budou všem líbit,“ doplnila Bobková.