Úsek komunikace a marketingu
- zabezpečuje tvorbu a koordinaci komunikační strategie města včetně propagace města,
- spolupracuje se sdělovacími prostředky, poskytuje jim aktuální informace o veškerých činnostech města, organizuje tiskové konference, připravuje tiskové zprávy,
- monitoruje mediální obraz města, zajišťuje fotografickou dokumentaci (vytváří základní fotogalerii),
- spravuje sociální sítě města, vkládá příspěvky na web města,
- organizačně zabezpečuje vydávání Novojičínského zpravodaje, zpracovává příspěvky do Novojičínského zpravodaje a je členem redakční rady,
- předává náměty a příspěvky do kroniky města,
- v rámci koordinace řešení krizových situací zajišťuje pravidelný informační servis pro sdělovací prostředky a občany.
Úsek právní
- eviduje soudní spory vedené městem, vyjma soudních sporů evidovaných Úsekem pohledávek Odboru finančního,
- vypracovává, spolupracuje při tvorbě nebo právně posuzuje návrhy obecně závazných vyhlášek, nařízení města a vnitřních předpisů města,
- provádí pravidelnou kontrolu materiálů předkládaných do orgánů města z hlediska jejich souladu s právními předpisy,
- právně posuzuje návrhy smluv nebo se podílí na vypracovávání smluv, jejichž smluvní stranou je město,
- zajišťuje právní služby pro potřeby městského úřadu a města,
- zajišťuje součinnost s externí právní kanceláří v případech, kdy je tato zmocněna město zastupovat před soudem nebo správním orgánem, nebo s níž je uzavřena smlouva o poskytování právní pomoci,
- podává jménem města soudní žaloby a návrhy na zahájení správního řízení včetně opravných prostředků,
- pověření zaměstnanci zastupují město v řízeních před soudy a správními orgány všech stupňů,
- pravidelně informuje o vydávání nových právních předpisů vztahujících se k činnosti města Nový Jičín a jeho orgánů,
- vede centrální evidenci stížností a petic a koordinuje a sleduje jejich vyřízení,
- vede centrální evidenci žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, koordinuje a sleduje jejich vyřízení a zpracovává a zveřejňuje výroční zprávu v oblasti poskytování informací,
- v roli koordinátora pro práva subjektu údajů plní v součinnosti se zodpovědnými osobami a pověřencem podle GDPR úkoly v oblasti ochrany osobních údajů,
- zajišťuje činnosti a plní úkoly podpůrného orgánu podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů,
- poskytuje poradenství, konzultace a metodickou pomoc odborům na jednotlivých úsecích výkonu státní správy v přenesené působnosti, zejména při aplikaci správního řádu,
- zajišťuje výkon agendy dle zákona č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím.
Úsek RM, ZM, výborů, komisí
- komplexně zajišťuje agendu RM a ZM,
- vede evidenci členů ZM, RM, výborů ZM, komisí RM a zvláštních orgánů města,
- vede evidenci zápisů komisí RM a výborů ZM,
- kontroluje plnění úkolů plynoucích z usnesení RM, zpracovává o tom zprávy a předkládá je RM k projednání,
- zabezpečuje administrativní práce související s činností osadních výborů.
Úsek sekretariátu
- podílí se na organizaci pracovních a společenských akcí města,
- přijímá zprávy a zabezpečuje hlášení městského rozhlasu,
- vede evidenci rezervací zasedacích místností města a pracovní kalendář,
- vede evidenci právních a vnitřních předpisů města,
- podílí se na vyřizování veškeré korespondence členů vedení města,
- zabezpečuje pro potřeby orgánů města a občanů města Sbírky zákonů ČR,
- zabezpečuje přípravu a organizaci porad vedení města, porad vedoucích odborů, pořizuje zápisy a vede jejich evidenci,
- zajišťuje zveřejňování dokumentů na úřední desce, a to i způsobem umožňujícím dálkový přístup,
- administruje žádosti o udělení záštity města, starosty města a místostarosty města.
Úsek řízení lidských zdrojů
- komplexně zpracovává, eviduje a koordinuje agendu personalistiky zaměstnanců města a členů zastupitelstva města, veškeré činnosti související s výběrem a přijímáním zaměstnanců, vedením osobních spisů a pracovně právní agendy vyplývající z pracovního poměru včetně jeho ukončení,
- zabezpečuje agendu výběrových řízení na pracovní místa ředitelů příspěvkových organizací zřízených městem, komplexně zajišťuje agendu odměňování,
- organizuje a metodicky usměrňuje výběrová řízení na volná pracovní místa zaměstnavatele, včetně výběrových řízení v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů,
- podílí se na tvorbě personální koncepce organizace, zejména systemizace pracovních míst a rozvoji v oblasti organizačních vztahů s vazbou na záměry a rozvoj organizace,
- zpracovává koncepci vzdělávání, koordinuje a komplexně zajišťuje vzdělávání všech zaměstnanců organizace, včetně úředníků dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, vede komplexní evidenci vzdělávání zaměstnanců,
- vede evidenci studujících při zaměstnání, včetně evidence poskytovaných a čerpaných studijních výhod, vede evidenci studentů jazykových kurzů apod.,
- zajišťuje komplexní výkon platové agendy zaměstnanců města Nový Jičín a agendy odměn členů zastupitelstva města, včetně uplatňování požitků vyplývajících z kolektivní smlouvy,
- zpracovává výstupy pro Informační systém o platech za město Nový Jičín, zajišťuje do tohoto systému sběr dat z jednotlivých příspěvkových organizací zřizovaných městem a zasílá společně příslušnému ministerstvu,
- eviduje vstupní, periodické a případně výstupní lékařské prohlídky, zajišťuje lékařské prohlídky zaměstnanců v souladu s uzavřenou smlouvou, eviduje dokumenty s těmito prohlídkami související.