Oddělení rozpočtů
- sestavuje návrh rozpočtu, případně návrh pravidel rozpočtového provizoria a provádí rozpis schváleného rozpočtu města, vyhodnocuje a kontroluje skutečné čerpání rozpočtu,
- zajišťuje, spravuje a vypořádává veřejné sbírky finančního charakteru otevřené městem dle zákona č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách, po celou dobu jejich konání,
- zpracovává finanční vypořádání se státním rozpočtem a ostatními poskytovateli transferů,
- zabezpečuje styk s peněžními ústavy a veškerý platební styk,
- zabezpečuje pokladní službu pro městský úřad, provádí kontrolní činnost vedlejších pokladních míst městského úřadu,
- centrálně vede evidenci přijatých a vydaných faktur i evidenci platebních poukazů, vede evidenci pohledávek dle knihy vydaných faktur,
- provádí aktualizaci podpisových vzorů,
- zpracovává daňová přiznání k dani z příjmů právnických osob,
- provádí likvidaci cestovních příkazů, vede evidenci cestovních příkazů,
- zabezpečuje nákup, výdej, vyúčtování a inventarizaci příkazových bloků.
Oddělení účtárny
- sestavuje návrh závěrečného účtu města,
- zabezpečuje plnění povinností vyplývajících městu ze zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumání hospodaření územních samosprávných celků,
- sestavuje návrh střednědobého výhledu města jako nástroje pro střednědobé finanční plánování,
- podává podněty a návrhy úprav rozpočtu, po rozpisu rozpočtových opatření zajišťuje jejich zaúčtování, vede evidenci schválených rozpočtových opatření,
- zpracovává finanční vypořádání s rozpočty územních samosprávných celků,
- zabezpečuje měsíční předávání účetních závěrek do Centrálního systému účetních informací státu,
- zpracovává podklady pro přijetí nebo poskytnutí úvěrů a půjček, sleduje a zajišťuje splácení úvěrů a půjček včetně úroků,
- komplexně zabezpečuje centrální evidenci majetku města včetně provedení inventarizace,
- provádí aktualizaci dohod o odpovědnosti k ochraně hodnot svěřených zaměstnanci k vyúčtování,
- zajišťuje kompletní agendu v oblasti správy daně z přidané hodnoty,
- zabezpečuje komplexní zpracování účetnictví města, sestavuje závěrečný účet města,
- vede účty nesvéprávných osob, u nichž je město stanoveno soudem v pozici opatrovníka,
- zabezpečuje činnost likvidační komise města,
- plní úkoly metodického odboru vůči PO a eviduje jejich zřizovací listiny.
Úsek pohledávek
- komplexně zabezpečuje agendu místních poplatků ze psů a za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů,
- působí jako správce daně ve smyslu zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád a zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích,
- poskytuje informace o stavu osobního daňového účtu poplatníka a vystavuje o tom potvrzení v souladu se zákonem č. 280/2009 Sb., daňový řád,
- komplexně zajišťuje vymáhání pohledávek města po lhůtě splatnosti, které vznikly při výkonu samostatné nebo přenesené působnosti, popřípadě spolupracuje se soudními exekutory a advokátními kancelářemi,
- rozhoduje o uložení odvodu a penále za porušení rozpočtové kázně příjemcům dotací a návratných finančních výpomocí poskytnutých z rozpočtu města,
- na základě žádosti Odboru bytového zajišťuje prostřednictvím soudu a soudního exekutora vyklizení bytů,
- zastupuje zájmy města při soudních a exekučních řízeních za účelem vymáhání pohledávek města vzniklých v samostatné působnosti a v řízeních o vyklizení bytů,
- podává přihlášky pohledávek města do dědického a insolvenčního řízení a do likvidace,
- ověřuje shodu opisu nebo kopie s listinou a pravost podpisu (vidimace a legalizace).